Hoi hoi - Reisverslag uit Xiahe, China van elsinchina - WaarBenJij.nu Hoi hoi - Reisverslag uit Xiahe, China van elsinchina - WaarBenJij.nu

Hoi hoi

17 September 2012 | China, Xiahe

Hoi mensen,

Heb geprobeerd foto's te plaatsen maar het schoot niet op. Er staat er nu een. Ik ga het later nog is proberen. Kort verhaaltje.
Na pingyao naar xi'an. Heel leuk gezellig hostel. Met grappige chinsese medwerker. Terracotta leger gezien. Gevlogen naar kashgar. Vond het in het begin vreselijk daar maar bleek toch wel leuk te zijn. Veel bouwwerkzaamheden daar. Van de een op de andere dag was de hele sthele straat eruit. Klimmen naar het hostel. Naar mooi meer geweest daar geslapen bij familie in huis. Was heel leuk. Op motor gezeten, op paard en op een kar met een ezel ervoor. Yakmelk en vlees gegeten en gedronken. Was echt gehucht. Man had vtouw, maar daarmee geen kinderen, maar wel met een zus. Hij vroeg mij ook al of ik geen broer had die mij aan kinderen kon helpen. Volgende dag verder naar tasghurkan, met mooie grasslands. Met Chinezen opgetrokken. In restaurant gegeten waar vlees open en blood in de zaal hing. Terug naar kashgar. Naar beestenmarkt geweest. Gevlogen naar urumqi. Heerlijke hamburger, met engelse friet en heel veel salade gegeten. Had zo'n honger. Vind Chinees eten niet heel lekker. Naar turpan. Beetje belazerd door touoperator. Zoals wel vaker in China. Je moet altijd op je hoede zijn raffel het even af. Het is hier koud. Ben nu in zusje. Heel bijzonder Tibetaanse monikken klooster. Constant lopen mensen de kora, ronde van 3,km om het klooster. Met allerlij rituelen erbij en sommige gaan om de paar stappen liggen. Heel bijzonder. Ook blink gewandeld in de bergen. Nog steeds vind ik de Chinezen beetje vreemd. Ontmoet wel elke keer leuke mensen, maar vaak maar kort. Kom wel vaak een Amerikaan tegen. Zit nu ook bij mij op kamer. Wat een arrogante. Negatieve eikel. Maar vandaag ook tijdje met 2 monikken gepraat, leuk. En veel nlers hier met groep. Morgen naar langmusi. Groet, els

• 17 September 2012 - 15:31

Marloes:

Ha Els!!!
    Al weer van alles mee gemaakt. Lees nog weer dingen die je niet had verteld. Groetjes!

• 17 September 2012 - 16:17

Tineke Wolters:

Ha die Els,
    Wat fijn om weer eens iets van jou te horen, wat maak je toch veel mee, wat dat eten betreft, dat lijkt mij niet alles, ik kan mij voorstellen dat zo'n hamburger met friet er prima in ging.
    Veel liefs van Johan en Tineke

• 17 September 2012 - 19:43

Dik &Jannie:

Els HoiHoi

Mooi verhaal weer ,groet van je buurvrouw ,op de foto staat de chineese oom Johan met de lootgieters
    spullen?? ik gelezen dat het in Langmusi mooi maar koud kan zijn. Groet en het beste P & M

• 17 September 2012 - 20:17

Erik:

Hé Elsbeth,
    Je gaat wel in sneltreinvaart het land door. En je verhalen gaan ook steeds sneller...Maar wel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Lullig dat je niet van chinees houdt! Maar yakmelk klinkt ook erg lekker..
    Misschien een idee voor hier in de kantine. Veel plezier nog.
    Groeten, Erik

• 17 September 2012 - 21:50

Petra, Jan, Emi En Taro:

Hoi ElsInChina,

Leuk om je verhalen te lezen, je maakt veel mee, herinneringen om nooit te vergeten. Zelf 1x in China geweest en herken wel wat dingen. Onze uitdaging is een weekendje Gent met Patrick en Marloes. Wij gaan er voor. Nog heel veel plezier en geniet.
    Groeten, Petra, Jan, Emi en Taro (al liggen die laatste twee nu wel lekker te slapen)

• 17 September 2012 - 23:06

Mark Bos:

Ik lees avontuur, ontdekking, ontmoeting, ervaringen, vewonderingen en plezier.
    Geniet ervan !!!

Mark

• 17 September 2012 - 23:07

Dini En Jan:

Hoi Els
    We hebben weer genoten van je belevenissen. Ga zo door.
    liefs Dini Jan

• 19 September 2012 - 20:55

Wim En Annie Reijlink:

Hallo Elsbeth,
    Eindelijk een berichtje van de Jeurlinksweg.
    We genieten van jouw mooie verhalen en je prachtige reis door China.
    Tot een volgende keer.
    Groeten Wim en Annie.

• 21 September 2012 - 13:29

Ineke Wolters:

Hoi Elsbeth.

Foj tog, wat ben je toch druk?
    Je had toch vakantie, maar ik weet het...vakantie is eigenlijk net werken!
    Tjonge, wat maak jij wat mee...en die monniken dat lijkt me ook super om daar bij te zijn.
    Kortom, waar jij van alles meemaakt, doen wij dat ook maar meer tussen Baarn-Amersfoort-Wapse!
    Geen monnik te zien, maar ook prettig om naar toe te reizen.

Nichtje, heb 't goed..en we denken aan je.

Hettie en Ineke

• 23 September 2012 - 20:18

Hetty En Martin:

Chinees bij de familie Rikmanspoel smaakte prima. Wat heb je het druk. Ik hoorde dat je nu eerst een rustdag hebt. Lekker slapen.

• 26 September 2012 - 16:02

Kim:

Ha Els,

Nog even en we moeten heel hard voor je zingen (en hopen dat je iets hoort in het verre China). Weet je al waar je bent op je verjaardag??

Ben in ieder geval benieuwd naar je volgende verhaal!
    En ik hoop dat je mijn mail nu wel hebt gekregen (heb hem voor de tweede keer verstuurd), zo niet laat het dan even weten.

Groetjes Kim

Ps jij bent trouwens ook van harte uitgenodigd voor mijn verjaardag!! :-P

• 27 September 2012 - 08:38

Erik:

Zhù nǐ shēngri kuàilè! Oftewel, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Ik doe dat nu alvast even omdat ik op je verjaardag waarschijnlijk niet in de gelegenheid ben om je te feliciteren. Hoor wel weer van je.
    Groeten,
    Erik

• 28 September 2012 - 21:51

Jan Gerritje:

Elsbeth gefeliciteerd met je verjaardag verwen jezelf maar op deze dag en geniet van alles om je heen.jan gerritje.

• 30 September 2012 - 10:35

Herman En Hanny:

Hoi Elsbeth,

Gefeliciteerd met je verjaardag vanuit Laren en geniet nog van de komende maanden, we blijven je volgen.

Groeten Herman en Hanny

• 30 September 2012 - 10:35

Herman En Hanny:

Groeten Herman en Hanny

• 30 September 2012 - 11:27

Pauly:

Erisereenjarigendatbenjijhiephiephoera!

Elsje geniet van het nieuwe levensjaar aan de andere kant van de wereldbol.

Leuk om je snelle verslagen te lezen.

Groetjes Pauly

• 30 September 2012 - 11:42

Linda En Robert:

Hey Els, Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Niet vergeten om een taartje te eten!

Groetjes Robert en Linda

• 30 September 2012 - 13:04

Oude Buurtjes Aan De Raalterweg:

Hoi Elsbeth,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Hartstikke leuk om je verslagen te lezen. Heel veel plezier nog verder, geniet ervan :-)

Groetjes,

Ps smaakte de hotpot??

• 30 September 2012 - 20:55

Albert En Annemarieke Bruins Slot:

Hallo Elsbeth.
    Aller eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Wat een geweldige ervaring, een reis door China. We hebben jouw verslagen gelezen. Top!
    Wij wensen jou nog veel plezier en geniet van alle mooie dingen. ;-)
    Groetjes, Albert en Annemarieke Bruins Slot.

• 01 Oktober 2012 - 20:06

Kim T:

Ha lieve Els, wat een avonturen. leuk om even met je mee te lezen en leven. Kan me voorstellen dat je even moet wennen aan de Chinezen. En nog gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier daar, kijk al uit naar de foto's! Liefs Kim & Jeroen

• 01 Oktober 2012 - 22:27

Henny En Gerrit:

Hoi Els, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk om al je belevenissen te lezen. Wij genieten er van. Jij beleeft het allemaal dat is nog veel mooier.
    Geniet van alles.

Groetjes van Henny en Gerrit

• 03 Oktober 2012 - 13:17

Sabine:

Haha dit foto van jou met dat dikke mannetje, geweldig!!!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag en foto's.