India - Reisverslag uit Kunming, China van elsinchina - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Kunming, China van elsinchina - WaarBenJij.nu

India

Door: Me

05 November 2012 | China, Kunming

Hoi, hoi vanuit China Kunming,

Lekker relax dagje en hostel, dus tijd om mijn site wat te updaten.

Heb bij het Nepal verslag foto's geplaatst. Ik ga dat morgen denk ik bij dit verslag doen.

Op donderdag zijn Jenneke en ik naar Inida gevlogen. Ik was erg benieuwd aangezien ik van veel mensen had gehoord dat Delhi vreselijk is, dat het overal vies is en dat de mensen raar zijn. Het hotel dat wij geboekt hadden zou ons ophalen van het vliegveld en zij gaven ons ook al vele waarschuwingen mee absoluluut te wachten op de juiste plek totdat iemand onze naam zou laten zien. Verder echt met niemand mee gaan, want ze bregen je naar het verkeerde hotel. Lekker vooruitzicht dus. Maar we werden keurig op tijd opgehaald van het vliegveld en naar het hotel gebracht. Nadat we we geinstalleerd waren werdt ons een gratis taxi aangeboden naar het centrum, maar deze rit bleek via een reisbureau die ons even ging vertellen hoe we het allemaal moesten doen. Nou toen waren we er even goed klaar mee. Meteen maar weer terug naar hotel en daar in de buurt wel heerlijk Indiaas gegeten. (Eten is lekker in India, alleen koriander is nog al een probleem voor mij). 's morgens op pad naar het rode fort, natuurlijk zei de tuck tuck man dat het dicht was en gevaarlijk daar en dat hij ons uiteindelijk toch niet daar heen ging bregen. Wij maar weer uitgestapt en met de metro. Wat een zooitje is het overal in Delhi zeg, geen mooie stad op zich. Lopend naar het rode fort zie ik als eeng geschenk uit de hemel een grote gele M van de zijkant. Dit is voor het eerst dat ik heb gewacht totdat een MC Donalds open zou gaan. Ontbeten met een overheelijk MC Chicken menu, keer wat anders. Rode fort is als meer gebouwen in Delhi mooi, maar het groen erom heen ziet er niet uit. Leuke job voor Maikel. Tegenover het rode fort is een tempel met een ziekenhuis voor vogels. Ze eisen wel dat de vogels net als de hindu's vegetarisch moeten zijn anders mogen ze het ziekenhuis niet in. Na nog wat andere gebouwen waren we het al snel zat en zijn we naar het wat modernere centrum gegaan om onze verdere reis te regelen. De bedoeling was met de trein te gaan, maar dit bleek nogal lastig op de korte termijn, dus uiteindelijk een tourtje geboekt met prive chauffeur, hoe relaxed. 's avonds wat cocktails achter overgeslagen om te proosten op de trip en de volgende dag op pad naar Agra. Onze chauffeur Deepa was een baardige man van weinig woorden, maar prima en hij reed perfect. (Alleen de laatste dag werd hij een beetje onbenullig en agresief). Tussendoor langs de weg weer goed gegeten. De hele trip in Inida was het goed van eten en drinken, net OAD, alleen dan met de auto. In Agra eerst naar het rode fort, veel mooier dan in Delhi. Hier konden we al een glimp opvangen van de Taj Mahal, hij is echt groot. Toen naar ons prachtige hotel, dat was goed voor elkaar de hele week. Volgende morgen vroeg op om de zonsopgang bij de Taj Mahal te zien, je ziet dan een rode kleur op het witte gebouw. Helaas buitendlandse vrouwen worden gediscrimineerd. Er waren drie rijen, mannen, vrouwen India en buitenlandse vrouwen. Onze rij ging verdacht langzaam. Later bleek dat het mannetje bij de ingang zowel onze als de tickets van de India vrouwen moest checken, dus je begijpt wel wie er dan voor gaan. Uiteindelijk binnen was het net een sprookje, ondanks dat we de zonsopgang hadden gemist. Er hing nog dauw om de Taj Mahal wat het erg bijzonder maakte en hij is echt groot, gaaf. Na het ontbijt verder naar Fatapur Sikri. Fort en moskee plein bekijken. Pfff wel warm daar. Bij moskee gedeelte kregen we een gratis rondleiding van iemand die daar zou werken, uhhmmm klopt dit? Beetje op onze hoede zijn), maar het bleek dat hij na de rondleiding een stiekem handelte had waar we wat konden kopen. Natuurljk net gedaan. We zijn nog wel in de wenstempel voor partner en kinderen geweest en gezegend doordat iemand met een bezem op onze kop sloeg, dus wie weet binnenkort leuk nieuws......................... In Jaipur was onze koopverslaving weer echt aangewakkerd, dus na al het moois bekeken te hebben de winkels in en dat hebben wij en de verkopers geweten. Ik heb een kip van ijzer gekocht van 40 cm, wat eigenlijk te groot was, maar hij was zo leuk. Jenneke een olifantengieter, ook zo grappig. Verder natuurlijk nog wat andere pruttel. Bij een gebouw zaten we op een bankje wat te drinken en stond er binnen no time een rij mannen klaar om tussen ons in te gaan zitten voor de foto. Helaas werden wij opgehaald door onze chauffeur dus hebben we maar een paar foto's kunnen doen. Er is geld te verdienen daar voor ons. Jenneke werd als model gezien door iemand en ik leek net uit India zelf zei een jongen van een tempel in Jaipur. Dat was trouwens heel leuk, want we kwamen in Jaipur toevallig bij die tempel en die jongen vertelde dat hij daar woonde en legde van alles uit. Er was ook een klein schoolte in de tempel, heel grappig waar we foto's hebben gemaakt die we natuurlijk op moeten sturen naar de jorngen. Hij vond het vooral leuk om met de zonnebril van Jen op de foto te gaam. Ik heb van hem ook nog een vriendengroot geleerd, dus echt weer vrienden gemaakt. Vervolgens werden we natuurlijk meegenomen naar zijn winkel waar we sjaals hebben gekocht die we toch al wouden, dus we hebben ons echt niet laten verlijden tot verkeerde aankopen. Hij heeft ons ook nog in een sari gehesen. Leuke foto is het geworden en we leken net rechstreeks uit een indiaase tempel te komen. Apentempel was trouwens ook leuk, wat daar hebben we een subtiele stip op onze kop gekrgen bij de Ramsi tempel. Ramsi tempel is god van de apen. Laatste stop was in Pushkar, heel ander plaatste dan de rest. Het schijnt een echte pelgrims plaatste zijn waar mensen in het heilige water badderen, maar echt veel pelgrims hebben we niet gezien. Je mocht geen foto's maken van het badderen en 40 meter van het water moesten je schoenen uit. In de tempels ook geen schoenen, geen leer en al helemaal geen vlees. Hele bijzondere tempel ook gezien met allemaal gedenkstenen. Ook echt heel anders dan in de andere plaatsen. Hotel plek was heerlijk met tuin waar we lekker gezeten hebben. De italiaan was ook uistekend in Pushkar, helaas 2e dag pas ontdekt, maar wel 2x heerlijk van genoten. Koeien lopen ook overal op straat trouwens, grappig gezicht, maar soms wel beetje eng. In Delhi als afsluiter heerlijk gehighteed in een luxe hotel, zalm, scones, heerlijke ham, koekjes, wat kan eten toch gelukkig maken. (Of koffie in cafe koffie Day voor Jenneke) Op de valreep ook nog even Tommy Hilfigger broek gekocht voor prikkie. Als je als vrouw maar kan shoppen en lekker eten en drinken gaat het allemaal prima. Jenneke heeft veel van mijn aakopen meegenomen in haar tas en bij mij past alles ook easy, Na een dagje alleen in Delhi modern museum en argelogisch dingetje bezocht te hebben heb ik het afgesloten met 2 MC Donalds menu's (Had bijna niks gegeten die dag). Volgende morgen heel vroeg weer op naar China. Ben benieuwd.

• 05 November 2012 - 12:38

Marloes:

Ha Els,
    Heerlijk al dat eten!!!! Je verslagen worden met de keer leuker en langer! We hebben gisteren je 2000 foto's gekeken....... Meer dan 2 uur achter de televisie. Geweldige foto's zijn er bij. Mooi kijkje in je belevenissen.

Groeten Marloes

• 05 November 2012 - 17:18

Sabine:

Heb je nieuwe kameraden gemaakt :-) lusten zij daar ook wel bier ;-)
    Ik ben benieuwd naar alle MC Donalds foto's, haha.
    Weer allemaal leuke avonturen. Veel plezier in China!

• 05 November 2012 - 23:24

Dik Wolters:

Breng je nog kado's mee ????

• 07 November 2012 - 21:43

Erik:

Ha Elsbeth,
    Mooie verhalen weer hoor. ElsinChina+Nepal+India...Komt er nog meer, of is India je laatste stop?
    Leuke foto's ook weer. Wel een heel andere wereld daar. Zal wel weer wennen zijn voor je in Nederland straks. Maar gelukkig heb je de (paar duizend) foto's nog! Veel plezier nog de laatste weken.
    Erik

• 09 November 2012 - 23:24

Marleen:

Erg herkenbaar je verhaal dat iedereen wat aan je wil verkopen en je naar allerlei winkeltjes brengt! In Bangalore heb ik precies hetzelfde meegemaakt. Indiaas eten vond ik ook heerlijk, al die curries met naanbroden. Helaas zit dat er voorlopig niet meer in voor je in China. Geen last gehad van alle uitlaatgassen? Dat vond ik zo vies aan India naast alle stof en afval. Geniet van je laatste maand in China!

Marleen

• 09 November 2012 - 23:24