Last part (1) first part China - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van elsinchina - WaarBenJij.nu Last part (1) first part China - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van elsinchina - WaarBenJij.nu

Last part (1) first part China

10 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

Hoi, hoi,

Weer een verhaaltje. Naar Xiahe op naar Langmussi. Of terwijl een bouwput. Weg eruit en overal aan het bouwen. Er werken ook veel vrouwen in de bouw. Ze droegen ook gewoon zware cementzakken van een vrachtwagen. Kon je mooi zien vanuit een heerlijk relaxed westers restaurant naast mijn guesthouse. Eerste dag stukje gewandeld, oeps wel 11 uur ofzo. Wou door canyon en dan naar hoogste heilige berg. Beetje canyon gezien, hoewel terug wel door canyon gelopen, maar toen was het donker. Ben naar stukje canyon behoorlijk aan het klimmen gegaan wat erg zwaar was. Uiteindelijk op berg uitgekomen naast heilige berg. Iemand anders die ik tegen kwam liep ook beetje verkeerd, maar heeft 7uur ofzo gelopen en wel op berg gestaan. Na ja boeiend uitzicht was wel mooi. Volgende dag maar rustig aan gedaan en toen is mijn souvenir koop verslaving begonnen. Volgende dag was de bedoeling om naar Songpan te gaan om daar te paardrijden, maar toen ik daar kwam regende het en ik had eigenlijk helemaal geen zin paardrijden, dus maar meteen doorgegaan naar jiuzhaygo met nog twee andere buitenlanders. Eerste stop vanaf langmussi was trouwens in zoige, wat een lelijke echt Chinese dtaf. Wel leuke markt met levende kippen voor het vlees. Jiuzai Valley was echt super mooi. Is nationaal park met veel bomen, hele heldere blauwe meten en mega watervallen, super cool. Wel druk met Chinezen die willen dat je aan de kant gaat, omdat ze weer een mooi sprankje water zien om mee op de foto te gaan. 's avonds heerlijk Tibetaanse gegeten, heel aardige jongen en zijn moeder die slecht Engels spraken. Hij kwam meteen met fotoboeken van Tibet aan die ik kon bekijken. In het park hadden ze trouwens bijzondere eco wc's. De hele wc was overtrokken met groene zak, met gat onderin. Als je doortrekt schuift het vieze plastic deel door het gat naar beneden en wordt de is er weer een schoon stuk plastic in.de wc, je komt in China met name hang wc's tegen en bij opebare toiletten zie je wel is dat er een lange goot is, met tussenmuurtjes, zodat je met zijn zessen naast elkaar kan plassen en als je achteraan zit zie je mooi wat iedereen heeft gedaan, want daar zit de afvoer. Na het nationaal park ben ik naar Chengdu gegaan. Twee nachten op eigen kamer om even bij te slapen. Hostel was heel mooi, maar het rook heel erg naar wierook. En was beetje vaag. Heb ook een theethermosflesje gekocht zoals alle Chinezen hebben. Je kan namelijk op heel veel plekken gratis warm water tappen. Heb in chengdu ook voor het eerst een nonnenklooster gezien. Ben 2 nachten naar Emei Shan geweest een heilige berg, welke ik een dag heb bezocht. Op de berg is het een beetje jungle achtig en de lucht is ook zo lekker vochtig, zweten dus. Bij heel toeristisch deel kon je je op een brancard achtig ding naar boven laten dragen, maar dat vond ik wel heel ver gaan. Het was trouwens mega druk op dit stuk. Heel veel Chinese toeristen. Later helemaal naar boven gegaan op 3000 meter. Eerst bus en klein stukje lopen, apen gezien, welke zelfs uit een flesje water konden drinken en town met Oostenrijkse lift naar boven. Prachtig wit wolkachtig uitzicht. Wel hele mooie tempel. Later was er een.stukje blauw met wolken er onder, grappig. Ben ook nog op de foto geweest met Chinezen een monnik wou mij op de foto zetten. Heb wat met monikken, want toen ik naar beneden liep kwam ik er 2 twgen, die biddend Nasr boven liepen en 1 ging steeds liggen. Toen ik herhaalde dat deze berg ook Tibet is kreeg in twee kaartjes met goden erop. Weer vrienden gemaakt. Heb ook nog bijzondere thee geplukt op de berg gekocht, tenminste gezien de prijs moest het wel bijzonder zijn. 2,5 euro dacht ik voor een ini mini beetje, maar ach wordt het alleen maar exclusiever van. Volgende dag weer naar chengdu, maar toen sims hostel. Heel leuk en gezellig.
Vervolg komt later. Ben nu trouwens in Nepal. Mensen spugen hier helaas ook op straat. Maar eerste indruk is goed. Morgen naar Pokhara om 6 daagse trekking naar Annapurna base camp te doen, 4000 meter. To be continued. Trouwens erg gezellig met Jenneke en Maikel hier. Hier ook al weer souvenirs gekocht. Maikel moet zijn eigen spullen hier achterlaten om mijn kado's voor jullie naar NL mee te nemen. Nog wensen trouwens. Oh ja monikken kunnen ook lang haar hebben in China, Israëlische vrouwen moeten ook in het leger, heb meer hamburgers gegeten tot nu toe dan rijst. Nou dit was het echt.

• 10 Oktober 2012 - 17:33

Sabine:

Weer een mooi verhaal!
    Mensen spugen op straat, wat ranzig.
    Echt schoon is het daar dus niet?
    Al last van de voetjes door al het lopen?
    Veel plezier met z'n 3tjes

• 10 Oktober 2012 - 20:23

Ellen:

Leuk els om weer even iets te horen. Je beleefd echt veel! super! Je moet je wel aardig aanpassen, zoals die hangtoiletten pff pittig. Fijn dat je nu met zn drien nepal kunt ontdekken, heel veel plezieer! X

• 11 Oktober 2012 - 09:16

Karin:

Hey Elsbeth,
    Wat een belevenissen zeg! Superleuk om allemaal te lezen! Veel plezier met z'n drieen.

• 11 Oktober 2012 - 22:12

Erik:

De nieuwe sanitatie hebben ze dus daar al uitgevonden. En wij maar denken dat we hier innovatief bezig zijn. Misschien kunnen we die hangtoiletten plaatsen naast de hangplekken in het kader van het nieuwe werken? Maar erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en wat je nog gaat doen. Je doet het toch allemaal maar even.. En o ja, als je toch wat mee wilt nemen voor me... een Boeddha beeldje zou leuk zijn. Ik zie ze hier in huis steeds vaker staan. Eentje echt uit Nepal zou leuk zijn. Kijk maar. En anders stuur ik je gewoon terug. Veel plezier nog.
    Erik

• 11 Oktober 2012 - 23:10

Marloes:

Ha Els,
    Hoop dat je deze keer niet verdwaald! Gelukkig heb je hulptroepen bij je! Weer mooi verhaal en gave foto's!! Tot snel

• 12 Oktober 2012 - 07:38

Ineke:

Hey Elsbeth.

Eindelijk tijd om eens weer rustig jouw verhalen--avonturen dus- te lezen.
    Super hoor, en je ziet er stralend uit op de foto's.
    Hier is de herfst begonnen..foj tog, regen, wind en nog meer ellende.
    Daarom kom maar op met al die mooie ervaringen van je.

Heb 't goed daar.

Liefs Ineke

• 12 Oktober 2012 - 14:25

Dik:

Els prachtig, morgen naar de
    Annapurna ?heb het op gezocht veel sneeuw ??? groet aan ieder
    P&M Rieslern

• 13 Oktober 2012 - 19:36

Johan En Tineke:

Hoi Els,

Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven en wat een mooie foto's. Je ziet er goed uit Els!!!!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Vanmorgen jouw kaart ontvangen. Doe het henig an met het klimmen. Groet en kus, Johan en Tineke

• 14 Oktober 2012 - 12:03

Jeroen:

Hoi Elsbeth,
    Leuk om elke keer weer je verslagen te lezen. Zo te horen heb je het erg naar je zin.
    De foto's geven goed weer wat je allemaal beleeft.
    Geniet er van!
    Gr. Jeroen

• 16 Oktober 2012 - 23:02

Hetty En Martin:

Mooie foto's. Wordt straks nog een hele (leuke) klus om daar een mooi boek van te maken. De mijne heb ik bijna klaar. Veel plezier nog.

• 25 Oktober 2012 - 14:52

Hans:

net werd koffie gebracht door Lea als jouw vervangster. Moest daarom even aan jou denken. Leuk al je verslagen over al je belevenissen. Volgens mij doe je zo heel veel indrukken op van andere culturen. Kan haast niet missen volgens mij of je komt met een monnik thuis. Nog veel plezier in de rest van je vakantie.
    gr, Hans